Coincidències

Escrit per Sa Monea | 29 Mar, 2007

    Anys enrera, quan vivia a Barcelona, se'm va acostar una vegada, al metro, un al·lot jove, de la meva edat, i em va demanar quina línia havia d'agafar per anar a certa part de la ciutat. Tenia l'inconfusible posat de la gent del camp, i pel seu accent vaig deduir que devia ser de la Cerdanya. Li vaig indicar quina direcció havia de prendre, em va donar les gràcies i va desaparèixer entre la gent.
    Dos dies després el vaig tornar a trobar, al metro també, en un indret totalment allunyat del lloc on havíem coincidit la primera vegada.


    Em va saludar, des de l’altra punta de l’andana, i es va acostar a parlar amb mi amb naturalitat, com si el nostre retrobament fos la cosa més normal del món. Suposo que, acostumat com estava a la vida de poble, no va copsar fins a quin punt era inusual trobar-se dues vegades amb un desconegut en una ciutat de prop de dos milions d’habitants. Em va dir que ja havia solucionat els afers que l’havien portat a Barcelona (suposo que devien ser qüestions burocràtiques) i que se’n tornava al seu poble. Ens vam acomiadar cordialment, com si fóssim dos amics que no haguéssim de trigar gaire a tornar-nos a veure.

    Aquella improbable retrobada em va deixar una agradable sensació d’irrealitat, que es va perllongar fins l’endemà.

    Ben segur que a tots us han passat coses semblants, en alguna ocasió: coincidències estranyes que us obliguen a preguntar-vos, per un moment, si no hi haurà, al darrera, quelcom més que el simple atzar. De vegades, aquests fets són inquietants: un amic meu em va explicar, en certa ocasió, que després d’haver somiat amb una persona a la qual feia temps que no veia, es va assabentar que aquella persona havia mort, aquell mateix vespre.

    Per alguna gent, aquest tipus d’esdeveniments constitueixen una prova irrefutable de l’existència del Destí, de les premonicions, i de tot tipus d’entelèquies. Però, si ho analitzem amb un poc de deteniment, veurem que no n’hi ha per tant. Com deia el company al qual m’he referit anteriorment: “he somiat molts cops amb gent que no s’ha mort; i s’han mort moltes persones conegudes amb les quals no havia somiat. No té res d’estrany que, algun cop, coincideixin tots dos factors”.

    Una gran veritat. Allò que fora realment sospitós, allò que ens hauria de fer plantejar si no hi ha algú que maneja els fils darrera de l’escenari, seria que no es produís mai cap tipus de coincidència.


10 comentaris i 0 retroenllaços

    Escrit per P. Tinto 30 Mar 2007, 01:11

    Amiga Monea, tens raó i també en té el teu amic.

    I ara que hi pens, "haver de dir que un al·lot de Menorca hagi de guiar a un català a Barcelona???... el món està ben cap girat!"

    A mi aquestes coses també m'han passat, i et puc assegurar que he quedat, com dius tu, més d'un temps amb una sensació estranya de irrealitat i de shock.

    Escrit per MEDVSA 30 Mar 2007, 04:11

    Cert! Ja fa més de set anys que em va despertar una trucada comunicant-me que un amic havia mort, i tot just aquella nit hi havia somiat. Feia anys que no en sabia res d'ell. Jo sóc el protagonista de la història.

    Però el que no saps, Monea, és que la coincidència es va repetir aquest estiu quan vaig conèixer a una noia i li vaig explicar aquesta mateixa història. Ella defensava la idea de que les coincidències tenen una causa i un sentit (romàntica, ella), i jo li retrucava que no sempre ha de ser així (pragmàtic, jo). Li vaig explicar la meva forma d'entendre les coincidències com quelcom normal en un món tan ple de variables. Seria més xocant que no se'n donessin, de coincidències! Llavors li vaig explicar la història del somni premonitori com a exemple d'una vivència personal on l'atzar n'és el protagonista, gairebé amb les mateixes paraules amb les que ho has il·lustrat aquí.

    Per fortuna, vaig aprofitar una digressió per canviar de tema i retrobar una conversació més intima. Finalment, les circumstàncies em van portar a romandre a casa seva, je!

    Però va passar una cosa insospitada que em va deixar de pedra: la noia justament estava de lloguer a la casa on abans hi vivia el meu amic! De fet, la habitació que ella ocupava era l'antiga habitació del difunt!

    El cap em va començar a donar voltes i vaig recordar quant jugava amb ell en aquella mateixa habitació, quinze anys enrere. L'últim cop que havia pensat amb ell, va morir. I després, en recordar la història, em trobo com per art de màgia en la seva habitació. Si tot allò significava alguna cosa, no s'havia explicat gens bé. Em va sobtar tant que no em vaig poder parlar en uns minuts.

    La fatalitat del moment, la calor, l'hora intempestiva i els gin-tònics barallant-se per conquerir el meu fetge, em van deixar fora de combat. Vaig reprendre el rumb de l'enteniment i vaig intentar oblidar-me tot allò i relaxar-me. Justament, aquell era el pitjor moment per a pensar...

    Qui hagi llegit algun dels meus escrits, per aquí, sap perfectament que sóc una persona escèptica. Tot i així, la fatalitat i la boira mental que envolta aquestes coincidències son sempre terribles, i desperten un esperó irracional que ens confon.

    Escrit per Metro friend 30 Mar 2007, 10:52

    Amigo?? soy yo john del metro de Barcelona!
    eres tu de Menorca?? ahora estoy bibiendo en Llucmassanas per amiga mia de Barcelona, ahora mi mujer.

    Mundo es un pañoelo, puedes quedar y recordar encuentro??

    un fuerte abrazo!!

    Escrit per Frank 30 Mar 2007, 15:54

    Medvusa, i tú vas tenir fetge (o lo que quedava d'aquest) per anar a aquella habitació a fer... el que supós devies fer?
    Massa gin-tònics i massa poc fetge. Jo no hagués pogut jejeje

    Escrit per P.Tinto 30 Mar 2007, 20:42

    Amiga Medvsa, aquesta història que ens expliques la record perfectament. De fet en va sobtar molt quan me la bas explicar. Si no record malament m'ho vas amollar en un botellot enmig de litres d'alcohol i ritmes frenètics.

    Amics, Monea i Medvsa, merci per recordar coses com aquestes que em fan escarrufar sa pell. Ses vivències contades així guanyen molt.

    Salut paneres!

    pd: Frank, hi ha homus i homus, i sa Medvsa és un cas especial. :D

    Escrit per Frank 30 Mar 2007, 23:24

    Ja... lo de totes ses deixades són perdudes ---

    Escrit per MEDVSA 31 Mar 2007, 01:13

    Buenu reis, si ho voleu saber, vaig anar a es sofà.

    Escrit per sa monea 02 Abr 2007, 12:47

    Salut a tothom!
    Medusa, no m'havies contat mai el desenllaç de la història. És realment inquietant. Però supos que no has canviat d'opinió: aquestes coincidències es poden esdevenir i, de tant en tant, s'esdevenen. Açò és tot. Per cert, esper que no t'hagis pres malament que hagi utilitzat la teva història; tal vegada t'ho hauria hagut de demanar, primer.
    Metro Friend: si realment ets tu, millor esperar que la casualitat torni a creuar els nostres camins...

    Escrit per MEDVSA 03 Abr 2007, 04:20

    No passis pena, mentre no expliquis burrades...

    No, no he canviat d'opinió. Jo no baixo d'es burru fins que no se m'aparegui un fantasma tal qual i m'expliqui perquè juga a fer ginkames i jocs de preguntes amb sa penya. I si apareix realment convocaré els mass-media, vendé exclusives, faré pagar entrada i em forraré. Fantasmes! Veniu a mi! Us necessito per a forrar-me!

    Escrit per Catalunya Ràdio-coincidències 10 Abr 2007, 21:50

    Hola.

    Em dic Anna i treballo a Catalunya Ràdio a un programa que es diu Una nit a la Terra. Navegant per internet vaig trobar el teu comentari relacionat amb les coincidències i la reflexió posterior sobre el tema. Estem preparant un programa per parlar sobre les coincidències i ens agradaria poder comptar amb la teva participació. Seria per telèfon i només uns 5 minuts. Es tractaria de compartir amb la resta d'oients alguna història relacionada amb les coincidències.

    El meu correu electrònic és terra@catradio.cat

    Envia'ns un mail amb un telèfon de contacte i et trucaré jo mateixa per expilcar-te com funcionaria.
    Espero la teva resposta.
    Gràcies.

Deixa el teu comentari








 authimage